Promotionele producten hebben een groter bereik dan radio en televisie. Dat klinkt als muziek in onze 'promotionele' oren.
Van mensen ouder dan 14 jaar komen er op een gemiddelde dag 88% in contact met promotionele producten...en dus met een logo, slogan of boodschap. De radio en televisie komen op de 2e en 3e plaats met respectievelijk een bereik van 79% en 75%.

Deze gegevens komen niet zomaar uit de lucht vallen, hier is gedegen onderzoek naar gedaan. Het onderzoeksbureau DIMA heeft dit uitgevoerd in opdracht van GWW, het Gesamtverband der Werbeartikel-Wirtschaft.

Wat betekent dit nu feitelijk? Radio en televisie zijn zogenaamde vluchtige media. Promotionele producten ingezet als reclamemiddel echter zijn blijvertjes! Fysiek aanwezig en dus een constante bron van reclame. En niet onbelangrijk... wel 57% van de geïnterviewden herinnert zich de naam van het adverterende bedrijf. De radio moet het met een schamele 32% doen en de televisie met maar 28%.
En wat is nou het mooiste gegeven van dit onderzoek? Precies dát waarom u als bedrijf steeds weer die promotionele producten blijft inzetten als reclamemedium, als relatiegeschenk. Een ruime 37% van die ondervraagden gaf namelijk aan dat zij een bestelling plaatsten of een aankoop deden ten voordele van het bedrijf waarvan zij een promotioneel product hadden.

Een heleboel %, een heleboel getallen, maar het gegeven staat vast, de waarde van de door u uitgegeven relatiegeschenken en promotiemateriaal is groter dan u denkt!


bron: Promo-Biss