pexels-photo-12801

Promotieacties gaan vaak hand in hand met sportactiviteiten. Bij het WK en EK voetbal, de olympische spelen en tijdens het schaatsseizoen worden vaak reclamecampagnes gevoerd die op deze evenementen inhaken. Een van de sporten waarbij deze vorm van promotie de laatste jaren niet zo populair is is de Formule 1, daar is echter verandering op weg!

Door de geweldige prestaties van Max Verstappen is Formule 1 in Nederland groter dan ooit aan het worden. De kijkcijfers stijgen wekelijks en Max Verstappen wordt uitgenodigd voor iedere talkshow, doet mee aan reclames en gaat genomineerd worden als sportman van het jaar! Gevolg hiervan is dat de reclamewereld ook gebruik gaat maken van de Formule 1 Hype.

De supermarkt Jumbo bijvoorbeeld maakt gebruik van Max Verstappen om te laten zien hoe snel hun bezorgservice is. Bierbrouwer Heineken is als grote naam ingestapt als sponsor van de gehele sport en zal bij ieder formule 1 event te zien zijn. Bovendien is Heineken titelsponsor van de grand prix van Monza.

Ook voor u als bedrijf zijn er genoeg mogelijkheden om in te spelen op de Formule 1 hype. Het seizoen mag dan net afgelopen zijn, de voorbereidingen voor volgend jaar zijn natuurlijk al in volle gang. Wanneer u dit jaar een leuk product of dienst wil promoten die een associatie met snelheid, auto's of races heeft is Formule 1 een ideaal promotiemiddel. Wel is het belangrijk om geen gebruik te maken van merknamen zonder toestemming!

Bron: Promz